Dag 00: Dag voor vertrek

Donderdag 25 mei: Den Bosch – Schiphol

Eindelijk gaat ons grote avontuur beginnen. We vliegen morgen pas, maar omdat we vandaag al naar Schiphol vertrekken, vinden we dat onze vakantie vandaag ook al begint!

Nadat we de koffers ingepakt hebben, is het tijd om onze katten naar het pension te brengen. En dat nog wel op hun verjaardag! Tibbe wordt vandaag 12 jaar en onze ‘kleine’ Lizzie wordt 2. Rond half 3 arriveren we bij Kattenpension Tommie in Velddriel. Onze katten komen daar al vanaf ‘kinds’ af aan en hebben het altijd naar hun zin daar. Gelukkig maar. Dat geeft toch altijd wel weer een fijn gevoel dat je de kinders met een gerust hart achter kunt laten.

Als we Tibbe en Lizzie naar hun hokje brengen, zien we tot onze grote verbazing dat ‘tante’ Miranda ook aan de verjaardag van onze katten heeft gedacht. Wat leuk!

We nemen afscheid van ze en rijden dan weer naar huis. We checken of we echt alles bij ons hebben en lopen dan naar de bushalte toe. De planning is om met de bus van 15.34 uur mee te gaan, zodat we de trein van 16.07 uur naar Schiphol kunnen pakken. Maar de bus heeft wat vertraging. We wachten samen met nog een ander, ouder, stel bij de bushalte. Onze koffers verraden dat we op vakantie gaan, dus de nieuwsgierige vraag van het oudere echtpaar volgt al snel: ‘Waar gaat de reis naar toe?’ Een leuk gesprek volgt, waardoor we niet in de gaten hebben dat de bus uiteindelijk meer dan tien minuten later is.

Als we aankomen bij het station van Den Bosch, hebben we nog maar een goed 2 minuten voordat de trein vertrekt. Dat gaan we niet halen. Rustig hobbelen we naar boven. We moeten onze OV-chipkaart ook nog opladen, dus besluiten we maar om de trein van een half uur later te nemen. Het doel van ‘een dag eerder naar Schiphol’ is immers stress ontlopen. Nadat we onze chips opgeladen hebben, lopen we naar perron 4b. Daar blijkt dat niet alleen onze bus vertraging had, maar ook de trein is later. Komt dat even goed uit. Als we de roltrap naar beneden nemen, komt de trein net aanrijden en kunnen dus meteen instappen. Dat gaat soepeltjes ?

We blijven in een tussenportaaltje zitten en na iets langer dan een uur komen we aan op Schiphol. We lopen meteen door naar CitizenM. Wat is het buiten heerlijk zeg. Wel jammer nu het hier in Nederland eindelijk mooi weer wordt, wij het land gaan verlaten. Ach ja, het loopt in ieder geval lekkerder met de koffers naar het hotel, dan in de kou of regen. Na circa 5 minuten lopen, komen we aan bij het hotel.

We mogen onszelf inchecken en kiezen voor ‘airportview’. We krijgen kamer 420 toegewezen. De kamer ziet er weer prima uit. Voor ons de derde keer dat we in CitizenM slapen en ik blijf me telkens weer verbazen over de prachtige futuristische uitstraling. Het zijn op zich vrij kleine kamers, maar het bed is zo heerlijk groot. En uit ervaring weet ik dat ze ook nog heerlijk slapen.

IMG_20170525_173024569_HDR

IMG_20170525_173107547_HDR

We lopen weer terug naar Schiphol. We moeten immers ook nog wat eten. De twee vorige keren dat we op Schiphol sliepen, hebben we gegeten bij Grand Café. Maar van de week las ik op internet dat Dakota’s, op het panorama terras, ook wel goed eten heeft. Na een rondje winkels lopen we naar boven, naar het Panorama Terras. Het zonnetje schijnt nog heerlijk, dus besluiten we om buiten te zitten. We bestellen beide een groot biertje. Martijn gaat voor de lasagne en ik voor de geitenkaaspasta. Het smaakt ons prima. Niet bijzonder, maar dat vinden we van Grand Café ook niet  😉 Voordeel hier is dat je nu lekker buiten kunt zitten. Dat gaat natuurlijk niet bij Grand Café.

Collage_Fotor

Na het eten lopen we nog even de KLM Cityhopper binnen, welke op het terras tentoongesteld staat en verder genieten we nog van een paar vliegtuigen welke in de verte landen op de baan.

Op de terugweg naar het hotel, blijven we nog even hangen bij de Starbucks in aankomsthal 4.

Uiteindelijk zijn we rond half 9 weer terug op de kamer. We internetten nog wat en ik tik dit verslag. Om een uur of 10 is het buiten nog steeds licht. Zonde om te slapen al. We hebben overigens prachtig uitzicht op de vliegtuigen. Je komt zo wel erg in de vakantiestemming ja.

IMG_20170525_215545476_HDR

We besluiten nog een drankje te doen beneden aan de bar. Op ons incheckbonnetje staat namelijk dat we een drankje gratis krijgen. Tja, als échte Hollanders slaan we dit cadeautje natuurlijk niet zomaar af. We bekijken de kaart en er staan behoorlijk wat lekkere cocktails op. Maarja, voor 9,50 euro… Dat zal vast niet bedoelt worden als gratis drankje. Maar als Martijn navraag doet bij de bardame, zegt ze ‘Anything you like’. Uiteindelijk houden we het bij één cocktail voor mij en een biertje voor Martijn. Aangezien op het bonnetje staat ‘tegoed voor één drankje’, gokken we erop dat het goedkoopste drankje gratis is. Zo is het eigenlijk altijd, toch? Maar nee, we mogen gewoon beide drankjes gratis meenemen. Wat een service!

Dat meer mensen dit vinden, blijkt wel weer als ik het gastenboekje doorblader welke op de toonbank ligt. Leuk om te lezen. Sommige reacties zijn ook erg grappig, hahaha… Ben het er 100% mee eens. Heerlijk hotel is dit!

Iets voor 11-en zijn we weer op de kamer. Inmiddels is het buiten wel donker geworden. Gelukkig maar. Kunnen we eindelijk gaan slapen 😉