Reisindex

2023: New York City USA
7 dagen | Onze 20e keer dat we de oceaan overvlogen naar Amerika. Onze laatste keer NYC was in 2016, dus het was eigenlijk wel weer eens tijd om de stad opnieuw te ontdekken.

New Jersey | New York

2022: Texas en omgeving USA
24 dagen | Na twee Coronajaren mochten we eindelijk weer de plas oversteken. Onze 19e Amerikavakantie ging ditmaal naar Texas en omgeving. Het was een combinatie van steden, natuur en pretparken. Van eerder bezochten bezienswaardigheden tot ook wat nieuwe bekende (en onbekende) trekpleisters.

Texas | New Mexico | Oklahoma | Kansas | Missouri | Arkansas

2020: Orlando USA
16 dagen | In februari werd de moeder van Linda 65 jaar en waar kun je dat nu beter vieren dan in Walt Disney World? Nergens toch? Dat vonden wij ook, dus zijn we met zijn vieren afgereisd naar Orlando voor álle pretparken daar te bezoeken. Uiteraard zijn we ook naar de Outlets geweest en hebben we wat natuur gespot in Lake Apopka en met een airboat tour.

2019: West USA Citytrip
12 dagen | Omdat wij in juni (vrijwel) geen pretparken bezocht hebben, vertrokken we in september naar Los Angeles voor wat pretparken aldaar. Via het Nationale Park Joshua Tree, een stukje Route 66 en Hooverdam eindigden we onze reis met een paar dagen Las Vegas.

Californië | Arizona | Nevada

2019: Four Corners USA
25 dagen | Om onze ‘continentale’ statenlijst compleet te krijgen, ging onze 16e keer Amerika naar New Mexico. We zijn eind mei begonnen in Phoenix, om zo via verschillende Nationale Parken en een avontuurlijke treinreis in Durango, door de Spaanse culturen van New Mexico te reizen. We eindigden onze reis weer in Phoenix. Klein detail: in deze gehele vakantie hadden we geen één pretpark gepland. Uiteindelijk konden we het toch niet laten en hebben we er ééntje bezocht in Albuquerque.

Arizona | Utah | Colorado | New Mexico

2018: Noord USA Citytrip
12 dagen | Voor de tweede maal dit jaar zijn we naar het noorden van Amerika afgereisd. Maar dit keer gingen de ouders van Linda weer mee. De reis begon met een citytrip in Chicago en via het pretpark Cedar Point, het nationale monument van Flight 93 en de prachtige watervallen in Watkins Glen en Niagara Falls, zijn we na een korte citytrip in Detroit weer geëindigd in Chicago.

Illinois | Indiana | Ohio | Pennsylvania | New York | Michigan | Ontario Canada

2018: Noord USA
23 dagen | Het was wederom eind mei dat we naar Amerika vlogen. Ditmaal naar het noorden van Amerika, waar we twee staten bezochten waar we nog niet geweest waren (van de totale 5 welke we nog moeten bezoeken): North Dakota en Michigan. We vlogen op Chicago, waarna we richting Minneapolis en Rapid City reden. Daarna omhoog naar North Dakota, om vervolgens weer terug naar het oosten te gaan, naar Michigan. En via een paar pretparken in Ohio en Kentucky terug naar Chicago.

Staten
Illinois | Wisconsin | Minnesota | South Dakota | (Wyoming) | North Dakota | Michigan | Ohio | Kentucky | Indiana

2017: Deep South USA
31 dagen | Eind mei vlogen we voor de dertiende keer naar Amerika. Eerst een roadtrip van twee-en-halve week door het diepe zuiden van Amerika om vervolgens de laatste anderhalve week af te sluiten met de pretparken in Orlando. Voornamelijk de Disneyparken, aangezien we eerder dit jaar de parken van Universal al bezocht hebben. Vanaf Orlando reden we via de Panhandle naar de eerste muziekstad New Orleans. Vervolgens reden we ook naar de andere twee muzieksteden Memphis en Nashville. Via de natuur van de Great Smoky Mountains reden we via Savannah, St. Augustine en Daytona Beach weer terug naar Orlando.

Staten
Florida | Georgia | Alabama | Mississippi | Louisiana | Tennessee | North Carolina | South Carolina

2016: Noord-Oost USA
30 dagen | In juni vlogen we voor de tiende keer naar Amerika. De reis ging weer terug naar het Noordoosten. In 2006 zijn we al eens die richting op geweest, maar nu voegden we ook nog de staten New Hampshire, Vermont, Maine, Rhode Island en Delaware eraan toe. Een rondje vanaf Washington DC voor uiteraard wat pretparken, maar ook deze vakantie voegden we weer wat natuurparken eraan toe.

Staten
Maryland | Virginia | Delaware | New Jersey | New York | Connecticut | Massachusetts | Rhode Island | New Hampshire | Maine | Vermont | Pennsylvania | Quebec Canada | Ontario Canada

2015: Westkust USA
30 dagen | Onze negende keer USA. Dit keer bestond ons gezelschap niet uit twee personen, maar uit vier! Linda’s ouders gingen dit keer ook mee. Voor hun was het de eerste keer USA. Spannend! Op de planning stond het klassieke rondje Westkust met de vele Nationale Parken.

Californië | Arizona | Utah | Nevada

2014: Zuid-Oost Australië
36 dagen | Een lang gekoesterde wens is eindelijk vervuld: naar Australië! In vier-en-halve week reisden we van Melbourne via Sydney naar Brisbane. En bezochten we de Great Ocean Road, The Grampians en de hoofdstad Canberra. Maar uiteraard stonden er ook wat pretparken op het programma. De eerste paar dagen hebben we overigens een overstap gemaakt in Hong Kong, China. Daardoor zijn we in totaal vijf weken weg geweest!

Victoria | New South Wales | Canberra | Queensland

2013: Noord-West USA
26 dagen | In mei en juni van 2013 zijn we voor de achtste keer naar Amerika gevlogen. Een rondje tussen San Francisco, Seattle en Salt Lake City. Uiteraard een paar pretparken op de planning, maar dit keer ook veel natuurparken zoals Yellowstone, Grand Teton en Olympic.

Californië | Oregon | Washington | Idaho | Montana | Wyoming | Utah | Nevada

2012: Mid-West USA
26 dagen | In mei en juni zijn we van Denver naar Houston gereden. Via Kansas City, St. Louis en Oklahoma City hebben we de laatste week in Texas doorgebracht. Vanzelfsprekend stonden er weer veel pretparken op de planning, maar uiteraard ook wat natuur zoals Rocky Mountains NP, Badlands NP en Texas Hill Country.

Staten
Colorado | Wyoming | Nebraska | South Dakota | Iowa | Missouri | Illinois | Kansas | Arkansas | Oklahoma | Texas

2012: Dubai VAE
9 dagen | In het voorjaar van 2012 kwamen we een mooie aanbieding van Arkefly tegen. Dubai heeft ons altijd al getrokken, maar het kwam er maar niet van omdat de pretparken welke daar gepland stonden, maar niet afgebouwd werden. Ondanks dat deze nog niet allemaal af zijn, besloten we toch maar eens een kijkje te nemen.

Emiraten
Dubai | Abu Dhabi

2011: Florida USA
23 dagen | In september en oktober van het jaar 2011 zijn we weer terug gekeerd naar waar het allemaal ooit begon: Florida! Dit keer om vooral daar ook de Halloweensfeer mee te maken. Zowel in Disney als Universal hebben we een avond gegriezeld. Verder zijn we ook weer terug naar Miami en Key West geweest.

2010: Midden- en Zuid-Oost USA
21 dagen | In mei en juni van het jaar 2010 hebben wij alweer onze vijfde Amerikareis gemaakt. Drie weken lang stond een mix van achtbanen, steden en natuur centraal en reisden we af van Chicago naar Atlanta. We hebben maar liefst 63 achtbanen gedaan in negen pretparken en kwamen daarbij door negen verschillende staten.

Staten
Illinois | Minnesota | Wisconsin | Indiana | Kentucky | Tennessee | North Carolina | South Carolina | Georgia

2009: Japan
23 dagen | In april 2009 gingen we ´vreemd´ en zijn we afgereisd naar Japan. Dit was tevens onze huwelijksreis! Tijdens deze reis bezochten we voornamelijk pretparken. In drie weken tijd zo’n dertien stuks. Naast deze pretparken bezochten we ook zes steden voor wat cultuur om het een beetje te compenseren.

Prefecturen
Chiba | Tokyo | Kanagawa | Shizuoka | Aichi | Mie | Shiga | Nara | Osaka | Kyoto | Hyogo | Okayama | Hiroshima | Yamaguchi | Fukuoka

2007: Florida USA
26 dagen | Wederom in mei en juni zijn we voor de vierde keer de plas overgestoken. Weer een keer terug naar Florida. Uiteraard voor de pretparken in Orlando, maar dit keer ook voor een rondreis. Via Tampa, St. Petersburg, Fort Myers, Naples, Key West en Miami terug naar Orlando.

2006: Noord-Oost USA
23 dagen | In mei/juni hebben we onze derde reis naar Amerika gemaakt. Na Florida en California was dit keer de rechtse hoek van de United States aan de beurt. Deze reis bevatten ook weer voornamelijk pretparken. In drie weken tijd bezochten we er elf stuks. Naast deze pretparken bezochten we ook drie steden en twee natuurparken om het een beetje te compenseren.

Staten
New York | Connecticut | Massachusetts | New Jersey | Pennsylvania | Maryland | Virginia | West Virginia | Ohio | Ontario Canada

2005: California & Nevada USA
23 dagen | In april gingen we voor de tweede keer naar Amerika. De reis ging deze keer naar de Westkust. Via de Golden Gate brug van San Francisco, de Filmstad Los Angeles en de dieren in San Diego hebben we uiteindelijk de reis afgesloten in de Gokstad Las Vegas. Vooral de pretparken stonden centraal deze vakantie. Maar uiteraard hebben we ook wat natuur bekeken, zoals de kustweg van San Francisco naar Los Angeles en hebben we Valley of Fire State Park bezocht.

Californië | Nevada

2004: Florida USA
21 dagen | In januari 2004 zijn we voor het eerst naar The United States geweest. In Orlando zijn we uiteraard naar de vele pretparken ter plaatse geweest. Verder hebben we een bezoek gebracht aan het Kennedy Space Center en in Miami hebben we het Seaquarium en Miami Beach bezocht.