Dag 08: Arlington Cemetery

Zaterdag 3 juni: Harrisburg (PA) – Arlington (VA)

Iets voor 9 werden we toch wakker door het lawaai van de schoonmakers. Blijkbaar waren ze begonnen met de gang stofzuigen en dit maakte een behoorlijk lawaai. Uiteindelijk zijn we na 2 keer snoozen onder de douche gesprongen en na een korte chat met m’n ouders pakten we onze koffers weer in. Nadat we uitgecheckt waren, aten we iets verder op bij Perkins een ontbijtje. Drie pannenkoekjes, een worstje, een hamburgertje, een grotere gegrilde worst, bacon en een roerei. Beide zaten we na dit ontbijt echt propvol en zaten we om 12 uur op de weg richting Washington. Toen we aankwamen in de staat Maryland bezochten we het visitor center. Aangezien we na het bezoekje aan Paramount Kings Dominion ergens in Maryland wilden overnachten, keken we of we hier alvast kortingsboekjes mee konden nemen. Bleek dat hier ook al boekjes van Arlington lagen, dus bekeken we meteen naar welk hotel we zouden gaan rijden. Dit werd een Days Inn vlakbij een metrostation. We vervolgden de weg naar Arlington en kwamen om iets voor half 4 aan bij het hotel. Ook dit keer deed de receptioniste niet moeilijk over het kortingsbonnetje. We mochten zelfs voor twee dagen voor dezelfde prijs in dit hotel slapen. Helemaal prima. Nadat we eerst de kamer hadden bekeken, checkten we in. De kamer was enorm ruim. Prima. Alleen het metrostation welke beloofd werd op de kortingsbon bleek niet erg dichtbij te zijn. De receptioniste gaf ons een standaard briefje waarop stond hoe we met de bus naar het Pentagon Metrostation konden reizen. Dit bleek erg simpel te zijn. Voor de deur stopte bus nummer 16 en deze bracht je in een kwartiertje naar het Pentagon. Hier kon men dan op de Blauwe of Gele metrolijn stappen.

Nadat we de koffers afgedropt hadden in onze kamer reden we met de bus naar het Pentagon Station. Vanuit daar pakten we de blauwe lijn en stapten we één halte verder uit, namelijk bij Arlington Cemetery. We liepen naar de ingang van deze begraafplaats en we mochten nog met één van de laatste tours mee. Als eerste stopten we bij de plaats waar President Kennedy begraven lag. Samen met zijn vrouw en kinderen lag hij begraven bij een vlam welke nooit uit gaat.

Nadat we weer op het tourtram gestapt waren, stopten we bij ‘The Unknow Soldiers’. Hier wisselde de wacht elk half uur. Het was bijna 18.00 uur, dus konden we dat ook nog mooi meemaken. Het hele proces duurt een minuut of 10 en ik persoonlijk vond het niet zo veel voorstellen.

Daarna onze laatste stop. Dit was bij Arlington House. Helaas was het Arlington House zelf al om half 6 dicht, maar vanuit hier had je wel een enorm mooi uitzicht op Washington DC, met het Washington Monument en het Capitool als opvallende herkenningspunten.

We besloten weer terug te lopen naar de opstapplaats voor het trammetje. Deze zou elk kwartiertje komen. We hadden beide honger, dus het trammetje mocht voor ons eigenlijk al meteen komen. Na een minuut of 10 kwam er eindelijk eentje, maar niemand stapte uit. Gevolg: wacht maar op de volgende! Het trammetje daarna kwam dus pas na 20 minuten. Uiteindelijk waren we om iets voor half 8 weer bij het beginpunt en liepen we weer terug naar de metro. Bij Pentagon Station namen we weer bus nummer 16. Deze stond al mooi klaar, dus de aansluiting was perfect. Toen we na een kwartiertje weer voor ons hotel stonden, besloten we onze straat even door te lopen voor eet-mogelijkheden. Recht voor ons stond de McDonalds en eigenlijk hadden we al besloten om een keer te gaan snacken, maar toch liepen we even de straat door. Er zaten behoorlijk wat restaurantjes in de straat van veel verschillende culturen. Na een klein rondje kwamen we weer uit bij McDonalds. Hier hebben we beide een goed ongezonde maaltijd genuttigd. Eenmaal weer terug in het hotel vroegen we aan de receptioniste naar de was-mogelijkheden. Gelukkig had dit hotel ook een wasmachine en een droger. Het wasproces zou ongeveer een half uurtje duren en de droger zou ongeveer een uurtje draaien. In de tussentijd hebben we, al zappend, naar de tv gekeken. Op een gegeven moment bleven we hangen bij het nieuws. Bleek dat men in Toronto (Canada) twaalf terroristen opgepakt hadden, welke volgens hun als planning hadden om een aanslag te plegen bij de CN toren. Erg fijn om te horen, aangezien we in anderhalve week ook in Toronto zouden zijn. Verder was op het nieuws dat er twee moordenaars ontsnapt waren hier in Washington DC. Leuk nieuws, zo net voor het slapen gaan. Na anderhalf uur was de was ook weer klaar en ging om half 12 het licht uit.