Dag 06: Kustweg Highway 1

Donderdag 7 april: San Simeon (CA) – Los Angeles (CA)

Wederom ging de wekker om half 7 en na weer een aantal keren snoozen, stonden we om 7 uur op. Na een snelle douche, ontbijt en nadat we alles hadden ingepakt, reden we om kwart over 8 naar Hearst Castle. We zouden de tour (de experience tour) van 9 uur hebben. We kwamen om half 9 aan bij Hearst Castle en we konden met de tour van 8.40 uur mee. Een bus bracht ons naar de top van de berg waar het paleis van de heer Hearst lag. We bezochten het terras aan de westkant, het Neptunus zwembad, de gastverblijven, de eetzaal en het Romeins zwembad. Het zag er allemaal erg mooi uit. Maar de gemiddelde leeftijd in de bus gaf al aan voor wie de doelgroep was 🙂 Na anderhalf uur reden we met de bus weer naar beneden, naar het Visitor Center. Daar mochten we nog naar de bioscoopzaal om een film over het leven van de heer Hearst te zien. Deze duurde 40 mins.

Na deze film hebben we nog even een cappuccino gedronken en gingen verder met de reis via de Highway 1 naar het zuiden. Even nog een stop in San Simeon om te kijken of er zee-olifanten op het stand lagen, maar helaas. Vervolgens reden we door naar Morro Bay. Hier lag een grote rots, Morro Rock genaamd. Niet dat er veel te zien was, maar een paar foto’s was het wel waard. Je kon ook naar de onderkant van de rots toe rijden. Hier hebben we de meeuwen wat eten gegeven. Ze hadden blijkbaar erg honger, want een stuk of 50 meeuwen vochten om één stukje brood. Na een goed kwartiertje reden we weer verder naar het zuiden.

Verder hadden we geen tussenstops meer op het programma staan. Wel dat Santa Barbara een mooie stad is om te winkelen, maar daar hadden we geen tijd voor. Dat doen we in Hollywood wel. We hebben nog wel een kleine stop gemaakt in Gaviota State Park. Hier hebben we een paar vogeltjes mee laten genieten van onze Froot Loops.

Daarna reden we weer door naar het zuiden. Tegen de avond, rond half 7, kwamen we aan bij Santa Monica Beach. Hier parkeerden we de auto. We liepen over de pier en maakten wat foto’s van de zonsondergang en het strand. Lang, lang geleden.. werd ooit op dit strand.. de serie Baywatch opgenomen. Dus foto’s van een lifeguardhuisje mochten niet ontbreken.

Na een hamburgertje zijn we naar ons hotel gereden. Het Orchid Hotel and Suites. Deze bevindt zich precies achter het gebouw waar de Oscars uitgereikt worden, dus ook vlakbij Hollywood Boulevard. Bij het inchecken zei de man achter de balie dat we een grotere kamer kregen met balkon. Uiteraard ook goed. En inderdaad, we hebben nu een hele mooie grote kamer, met zelfs een eigen keuken (magnetron, oven, broodroostertje, grote koelkast, een vriezer en echt bestek met borden en glazen). Meteen internet geprobeerd, maar dat wilde niet lukken. Weer naar de baliemeneer gelopen en hij gaf ons een telefoonnummer welke we konden bellen. De meneer aan de andere kant van de lijn zei dat hij eigenlijk niet wist hoe het kwam en dat hij het systeem alleen even kon herstarten. Maar helaas, dat werkte ook niet. We besloten het hierbij te laten en morgen weer een keer terug te bellen. Op tv was ook al niet veel te beleven en we gingen maar heerlijk slapen. De wekker stond trouwens op 9 uur! Heerlijk, een dagje uitslapen.