Dag 15: Reisdag naar Miami

Maandag 26 januari: Orlando (FL) – Miami (FL)

Om 09.30 uur werden we wakker. Koffers ingepakt en toen uitgecheckt. Daarna weer een stevig ontbijtje bij Ponderosa. Omdat ik nog steeds geen souvenirtjes had ingeslagen, liepen we de souvenirwinkels aan onze straat weer af. Maar ook hier vond ik niets. Ik had spijt dat ik de avond ervoor niets had gekocht in Downtown Disney. Ik had namelijk wel wat gezien, maar in m’n gedachte had ik zoiets van: “Dat koop ik wel in een van de souvenirwinkels op de Highway 192”. Maar dit bleken ze dus helemaal niet te hebben.

We besloten om maar met de auto weer terug te rijden naar Downtown Disney. Hier heb ik een mooi cadeautje voor m’n ouders kunnen kopen en voor mezelf een pasfoto/visitekaartjesbeeldje gekocht in de vorm van het Cinderella Castle en verder nog 2 Mickey wijnglazen. Na een tijdje keken we op onze horloges. Bleek het al 3 uur te zijn. We moesten toen echt wegrijden richting Miami. We hadden daar nog helemaal geen zin in, want we waren Orlando nog lang niet moe.

De autorit duurde ongeveer 5 uurtjes. Onderweg hebben we 2 grote stops gemaakt. We reden vrijwel meteen naar ons hotel. We reden er namelijk wel meteen langs, maar de weg die we in wilden slaan bleek een éénrichtingsweg. We moesten dus nog een extra rondje rijden. Maar uiteindelijk waren we er dus. Bij de parkeergarage van het hotel was het al meteen stressen. We moesten onze auto naar boven rijden en onze koffers snel uitladen. Hierboven stonden we namelijk niet goed geparkeerd (maar deze beste man van de parkeergarage vond dat we maar even verkeerd geparkeerd moesten staan en snel uitladen). Nadat alles op de stoep stond, reed deze man weg met onze auto. Naar de parkeergarage onder ons hotel. Het inchecken ging ook al zo moeizaam. De vrouw sprak Spaans en gebrekkig Engels. Uiteindelijk kwamen we er toch uit.

Onze kamernummer was 722. Op de 7de verdieping dus. De kamer zelf zag er wel goed uit. Weer 2 grote bedden en dit keer een groter bad. En een mooi uitzicht: veel hoge gebouwen. We zaten aan de kant van de haven. Daarna de verkenning van de TV: wederom veel zenders (75 om precies te zijn). Nu zat zelfs Animal planet, Discovery Channel, MTV en Warner Bros op de kabel. Uiteraard ontbraken de TBS (filmkanaal) en Disney Channel niet. Daarna heerlijk geslapen. Hier waren de lakens gelukkig wel groter.